Sekundarne zapytanie – prawo do zasięgnięcia drugiej opinii

Zaufanie pacjenta do lekarza jest kwestią zasadniczą. W interesie jak lekarza, tak samego pacjenta jest, by skonsultował swój problem u kilku specjalistów. Jeśli na tej podstawie wybierze konkretny gabinet, jego ostateczna decyzja będzie mieć bardziej przemyślany charakter. Wybór dobrego specjalisty jest bardzo istotnym, ale nie jedynym i wystarczającym warunkiem udanego zabiegu.

Opinia innego specjalisty

Pacjentom przysługuje prawo do zasięgnięcia opinii również u innego specjalisty. Jak potwierdza badanie Mayo Clinic >> , 88 % pacjentów dzięki drugiej opinii otrzyma inną lub doprecyzowaną diagnozę.

Medycyna nie jest nauką ścisłą, a żaden z lekarzy nie wykonuje pełnego spektrum zabiegów medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej.

Sekundarne zapytania

Od niedawna pacjenci mogą poprzez Estheticon wysyłać zapytania również do lekarzy, którzy nie posiadają płatnej prezentacji Premium. W takich przypadkach umożliwiamy im przesłanie zapytania również do czterech innych specjalistów Premium z tego regionu. Jakie płyną z tego korzyści dla lekarzy Premium:

  1. Pacjenci zazwyczaj zasięgają opinii u 2-3 specjalistów. Również ISAPS poleca udać się na dwie lub trzy konsultacje przed zabiegiem.
  2. Możliwość wysyłania pytań do lekarzy z bezpłatną prezentacją zwiększy ilość pytań otrzymywanych przez lekarzy Premium. W przypadku lekarzy Premium nie oferujemy pacjentom możliwości wysyłania sekundarnych zapytań.
  3. Ponad 30% zapytań pozostaje bez odpowiedzi lekarza.
  4. Przesłanie zapytań do większej ilości lekarzy zapewnia pacjentowi większą szansę na otrzymanie merytorycznej odpowiedzi specjalisty.

 

Fotolia 127814705 Subscription Monthly M

Nie ignoruj swoich pacjentów

Pacjent udający się na zabieg medycyny estetycznej kupuje de facto  luksusową usługę, dlatego ma prawo oczekiwać profesjonalnej obsługi i komunikacji na najwyższym poziomie.

Istotne jest, aby na pytania pacjentów reagować w jak najkrótszym terminie. W idealnym przypadku od razu lub w ciągu tego samego dnia. Im wcześniej lekarz nawiąże kontakt z pacjentem, tym łatwiej będzie mu uzgodnić termin konsultacji. W dzisiejszych czasach kontakt mailowy jest traktowany na równi z kontaktem telefonicznym, dlatego pacjent traci zaufanie, kiedy nie doczeka się odpowiedzi i zwraca się do innego specjalisty. 

Estheticon wciąż informuje swoich użytkowników, jak ważny jest wybór lekarza, którego pacjent może obdarzyć zaufaniem. Sposób komunikacji jest bardzo istotnym elementem zdobywania i pielęgnowania zaufania.

Sekundarne i unikalne zapytania

Na liście swoich zapytań w administracji zobaczysz teraz unikalne i sekundarne zapytania. Pytania unikalne to te wysłane przez pacjenta wyłącznie do Ciebie. Sekundarne to pytania, które pacjent wysłał również do innych lekarzy.

Aktualizowane: 18.09.2017