Transparentny Lekarz

Status Transparentny Lekarz daje unikalną możliwość pozyskiwania nowych pacjentów oraz budowania online reputacji.

Warunki posiadania statusu Transparentny Lekarz

  1. Transparentny Lekarz informuje wszystkich swoich pacjentów o możliwości dodania opinii. Do dokumentacji, którą otrzymuje pacjent, wystarczy załączyć ulotkę informacyjną.

  2. Transparentny Lekarz akceptuje publikowanie opinii pacjentów i na swoich stronach internetowych zamieszcza link odsyłający do nich.

Ikona Transparentny Lekarz

transparentni lekar

Krótkie podsumowanie aktualnej sytuacji opiniowania lekarzy w internecie.

  • Opiniowanie lekarzy w internecie jest faktem zarówno w rankingach internetowych, jak i na forach dyskusyjnych.

  • Nie ma rzeczy doskonałych. Ocena 4,78 z 5 brzmi lepiej niż 5/5. Ocena częściowo krytyczna jest bardziej autentyczna. Nikt nie ma 100% zadowolonych pacjentów.

  • Lekarz, który będzie aktywnie informował pacjentów, jak ważne są dla niego ich opinie, może pozyskać znacznie więcej pozytywnych ocen. Wiele plusów zniweluje ewentualne minusy.

  • Niezadowolony pacjent zrobi wszystko, żeby podzielić się swoim negatywnym doświadczeniem. Jeśli jego wpis nie zostanie zamieszczony na jednym portalu, na pewno znajdzie inny.

  • Obrona reputacji drogą sądową jest nieefektywna, a samo postępowanie może toczyć się latami.

  • Z opiniami jest jak z reakcją jądrową. Lepiej je kontrolować i odpowiednio nimi kierować.

  • Przyjmując, że pacjent ma prawo do wyrażania swoich opinii o lekarzach, lekarz powinien mieć ułatwioną kontrolę nad online reputacją (wizerunkiem w internecie), jak również możliwość obrony.

Czyż polecenie z ust zadowolonego pacjenta nie jest najlepszą rekomendacją dla lekarza? Internet pozwala zwielokrotnić ten efekt!

Korzyści dla lekarza

  • Możliwość pozyskania większej ilość pozytywnych ocen w krótkim czasie.

  • Więcej pacjentów.

  • Większe zaufanie pacjentów. Włączenie się do systemu Transparentny Lekarz jest oznaką wiarygodności i profesjonalizmu lekarzy i gabinetu.

  • Możliwość konkurowania jakością usług, a nie ceną.

  • Badanie satysfakcji pacjentów, pozwalające na efektywny rozwój działalności lekarza i kliniki.

Benefity dla pacjenta

  • Prosty sposób, jak wybrać profesjonalnego i odpowiedzialnego lekarza.

  • Zapewnienie lepszej komunikacji w ramach opieki pooperacyjnej.

  • Profesjonalne podejście w przypadku komplikacji i rozwiązywania problemów.

  widget pl
Wzór ulotki z informacją o możliwości dodania opinii   Widget Transparentego Lekarza na stronach lekarza

Kryteria uczestnictwa w programie Transparentny Lekarz

  1. Lekarz musi poinformować każdego pacjenta o możliwości wyrażenia opinii i oceny. Taką informację może przekazać w formie pisemnej, np. jako ulotkę informacyjną, którą wręczy przed lub po zabiegu. Dla uzyskania obiektywnej oceny lekarz daje taką możliwość wszystkim swoim pacjentom, a nie tylko tym zadowolonym. Lekarz, który liczy się z opinią pacjenta, wzbudza u niego większę zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. (Uwaga: Ulotkę informacyjną może wręczać osobiście lekarz lub może być załączona do dokumentacji, którą otrzymuje pacjent.)

  2. Lekarz lub klinika musi na swoich stronach zamieścić "widget" odsyłający do formularza rekomendacji. Widget umożliwi pacjentom odwiedzającym stronę lekarza dodanie opinii. Zalecamy zamieszczenie widgetu na stronie głównej - homepage lub w stopce strony. W przypadku kliniki współpracującej z kilkoma lekarzami można widget konkretnego lekarza zamieścić na stronie z jego profilem zawodowym.
    Treści widgetu nie może samodzielnie edytować

  3. Lekarz może reagować na negatywne opinie:

    a. publikując swoją odpowiedź pod opinią

    b. konsultując problem z pacjentem, który w następstwie tego sam opinię wyycofa

    c. skryć treść opinii (zaniżona ocena pozostanie).

    O pojawieniu się negatywnej opinii jest lekarz poinformowany drogą mailową.

  4. Opinia nie jest publikowana automatycznie, ale po 7 dniach od jej odesłania lekarzowi. W tym czasie lekarz ma możliwość skontaktować się z pacjentem za pośrednictwem Estheticon w celu wyjaśnienia sytuacji. Może również zgłosić nadużycie, jeśli podejrzewa, że wpis nie został zamieszczony przez rzeczywistego pacjenta. Jeśli wątpliwości się potwierdzą, wpis nie zostanie opublikowany. W przeciwnej sytuacji, po wyeliminowaniu niejasności opinia zostaje opublikowana, o czym lekarz jest również poinformowany drogą mailową.

Warunki użytkowania dla pacjentów

  1. Pacjent musi szczegółowo uzasadnić swoją opinię, co go usatysfakcjonowało lub dlaczego jest niezadowolony. Nie będą tolerowane wulgaryzmy, ataki personalne i bezpodstawne twierdzenia (np. dr XY jest najgorszym lekarzem, najlepszym chirurgiem itp., pacjent nie może wiedzieć, kto jest najlepszym chirurgiem, ponieważ wszystkich nie zna...).

  2. Pacjent może zostać poproszony o udokumentowanie opinii zdjęciami przed/po, które mogą być wykorzystane w przypadku zamieszczenia negatywnej opinii na profilu lekarza.

  3. Jeśli lekarz ma wątpliwości co do prawdziwości wpisu, pacjent będzie poproszony o przedstawienie administratorom Estheticon dokumentów potwierdzających zabieg (tego typu dokumenty nigdy nie będą w internecie publikowane). Tożsamość pacjenta nie będzie ujawniana bez jego zgody.

Skontaktuj się z nami

Aktualizowane: 20.04.2017