Warunki posiadania statusu Transparentny Lekarz
-
Transparentny Lekarz informuje wszystkich swoich pacjentów o możliwości dodania opinii. Do dokumentacji, którą otrzymuje pacjent, wystarczy załączyć ulotkę informacyjną.
-
Transparentny Lekarz akceptuje publikowanie opinii pacjentów i na swoich stronach internetowych zamieszcza link odsyłający do nich.
Ikona Transparentny Lekarz

Krótkie podsumowanie aktualnej sytuacji opiniowania lekarzy w internecie.
-
Opiniowanie lekarzy w internecie jest faktem zarówno w rankingach internetowych, jak i na forach dyskusyjnych.
-
Nie ma rzeczy doskonałych. Ocena 4,78 z 5 brzmi lepiej niż 5/5. Ocena częściowo krytyczna jest bardziej autentyczna. Nikt nie ma 100% zadowolonych pacjentów.
-
Lekarz, który będzie aktywnie informował pacjentów, jak ważne są dla niego ich opinie, może pozyskać znacznie więcej pozytywnych ocen. Wiele plusów zniweluje ewentualne minusy.
-
Niezadowolony pacjent zrobi wszystko, żeby podzielić się swoim negatywnym doświadczeniem. Jeśli jego wpis nie zostanie zamieszczony na jednym portalu, na pewno znajdzie inny.
-
Obrona reputacji drogą sądową jest nieefektywna, a samo postępowanie może toczyć się latami.
-
Z opiniami jest jak z reakcją jądrową. Lepiej je kontrolować i odpowiednio nimi kierować.
-
Przyjmując, że pacjent ma prawo do wyrażania swoich opinii o lekarzach, lekarz powinien mieć ułatwioną kontrolę nad online reputacją (wizerunkiem w internecie), jak również możliwość obrony.
Czyż polecenie z ust zadowolonego pacjenta nie jest najlepszą rekomendacją dla lekarza? Internet pozwala zwielokrotnić ten efekt!
Korzyści dla lekarza
-
Możliwość pozyskania większej ilość pozytywnych ocen w krótkim czasie.
-
Więcej pacjentów.
-
Większe zaufanie pacjentów. Włączenie się do systemu Transparentny Lekarz jest oznaką wiarygodności i profesjonalizmu lekarzy i gabinetu.
-
Możliwość konkurowania jakością usług, a nie ceną.
-
Badanie satysfakcji pacjentów, pozwalające na efektywny rozwój działalności lekarza i kliniki.
Benefity dla pacjenta
-
Prosty sposób, jak wybrać profesjonalnego i odpowiedzialnego lekarza.
-
Zapewnienie lepszej komunikacji w ramach opieki pooperacyjnej.
-
Profesjonalne podejście w przypadku komplikacji i rozwiązywania problemów.
![]() |
![]() |
|
Wzór ulotki z informacją o możliwości dodania opinii | Widget Transparentego Lekarza na stronach lekarza |
Kryteria uczestnictwa w programie Transparentny Lekarz
-
Lekarz musi poinformować każdego pacjenta o możliwości wyrażenia opinii i oceny. Taką informację może przekazać w formie pisemnej, np. jako ulotkę informacyjną, którą wręczy przed lub po zabiegu. Dla uzyskania obiektywnej oceny lekarz daje taką możliwość wszystkim swoim pacjentom, a nie tylko tym zadowolonym. Lekarz, który liczy się z opinią pacjenta, wzbudza u niego większę zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. (Uwaga: Ulotkę informacyjną może wręczać osobiście lekarz lub może być załączona do dokumentacji, którą otrzymuje pacjent.)
-
Lekarz lub klinika musi na swoich stronach zamieścić "widget" odsyłający do formularza rekomendacji. Widget umożliwi pacjentom odwiedzającym stronę lekarza dodanie opinii. Zalecamy zamieszczenie widgetu na stronie głównej - homepage lub w stopce strony. W przypadku kliniki współpracującej z kilkoma lekarzami można widget konkretnego lekarza zamieścić na stronie z jego profilem zawodowym.
Treści widgetu nie może samodzielnie edytować -
Lekarz może reagować na negatywne opinie:
a. publikując swoją odpowiedź pod opinią
b. konsultując problem z pacjentem, który w następstwie tego sam opinię wyycofa
c. skryć treść opinii (zaniżona ocena pozostanie).
O pojawieniu się negatywnej opinii jest lekarz poinformowany drogą mailową.
-
Opinia nie jest publikowana automatycznie, ale po 7 dniach od jej odesłania lekarzowi. W tym czasie lekarz ma możliwość skontaktować się z pacjentem za pośrednictwem Estheticon w celu wyjaśnienia sytuacji. Może również zgłosić nadużycie, jeśli podejrzewa, że wpis nie został zamieszczony przez rzeczywistego pacjenta. Jeśli wątpliwości się potwierdzą, wpis nie zostanie opublikowany. W przeciwnej sytuacji, po wyeliminowaniu niejasności opinia zostaje opublikowana, o czym lekarz jest również poinformowany drogą mailową.
Warunki użytkowania dla pacjentów
-
Pacjent musi szczegółowo uzasadnić swoją opinię, co go usatysfakcjonowało lub dlaczego jest niezadowolony. Nie będą tolerowane wulgaryzmy, ataki personalne i bezpodstawne twierdzenia (np. dr XY jest najgorszym lekarzem, najlepszym chirurgiem itp., pacjent nie może wiedzieć, kto jest najlepszym chirurgiem, ponieważ wszystkich nie zna...).
-
Pacjent może zostać poproszony o udokumentowanie opinii zdjęciami przed/po, które mogą być wykorzystane w przypadku zamieszczenia negatywnej opinii na profilu lekarza.
-
Jeśli lekarz ma wątpliwości co do prawdziwości wpisu, pacjent będzie poproszony o przedstawienie administratorom Estheticon dokumentów potwierdzających zabieg (tego typu dokumenty nigdy nie będą w internecie publikowane). Tożsamość pacjenta nie będzie ujawniana bez jego zgody.
Skontaktuj się z nami
Aktualizowane: 20.04.2017