Dzień dobry. Miesiąc temu wstrzyknięty mi w brodę 0,5ml kwasu hialuronowego juvederm volux. Po około tygodniu węzły chłonne podżuchwowe znacznie się powiększyły i są bolesne. Stosowałam Nimesil i ibuprofen i wszystko ładnie zeszło. W momencie odstawienia leków problem wrócił ze zdwojoną siłą. Węzły są jeszcze większe i bardziej tkliwe. Jestem w trakcie terapii antybiotykiem i sterydami ( meprelon), ale poprawy nie widać. Czy te węzły chłonne kiedyś znikną? Czy konieczne jest rozpuszczenie kwasu? Jak długo węzły chłonne mogą być powiększone? :(
Odpowiedzi na wszystkie pytania udzielili prawdziwi lekarze
Dzień dobry.
Przyczyną Pani dolegliwości może być albo odczyn zapalno-alergiczny, albo infekcyjny - w obu przypadkach, w pierwszym kroku, powinno się wyleczyć ten stan, dopiero w drugim kroku, ewentualnie, przemyśleć zabieg hialuronidazy, ale na pewno nie w aktywnym procesie chorobowym. Ten proces chorobowy powinien ustąpić po 2-3 tygodniach właściwego leczenia, ale czasem, niestety, trwa to jeszcze trochę dłużej.
Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki.
Dr Bartłomiej Zoń, Specjalista Chirurgii Plastycznej, Specjalista Chirurgii Ogólnej
Treści publikowane na Estheticon.pl w żadnym wypadku nie mogą zastąpić konsultacji pacjenta z lekarzem. Estheticon.pl nie ponosi odpowiedzialności za produkty ani usługi oferowane przez specjalistów.
Najpopularniejsze zabiegi
Powiększanie biustu
Korekta nosa
Blefaroplastyka
Osocze bogatopłytkowe
Lifting twarzy
Zapytaj specjalisty
Pytania dotyczące zabiegu Korekta nosa
Pytania dotyczące zabiegu Powiększanie ust
Pytania dotyczące zabiegu Labioplastyka
Pytania dotyczące zabiegu Powiększanie biustu
Pytania dotyczące zabiegu Radiofrekwencja mikroigłowa